Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012

Η μπάλα είναι δικιά μου και κάνω ό,τι θέλω



Θυμάστε πώς βλέπαμε το ποδόσφαιρο όταν ήμασταν μπόμπιρες; Αν όχι, ο μικρός Τζενάρο από το Μπενεβέντο της Ιταλίας, λίγο έξω από τη Νάπολη, θα μας το θυμίσει. Η έκθεσή του, για την τρίτη δημοτικού, γράφτηκε το 2003 όταν η ομάδα της πόλης, η Νάπολι, ακόμα ψυχορραγούσε.

Ξέρω ότι το θέμα απέχει από τα ζητήματα που πραγματεύεται το μπλογκ. Ξέρω ότι μπορεί να είναι άχρηστο αλλά δεν είναι πληροφορία. Όπως όμως ξέρω επίσης, ότι το κείμενο δεν υπάρχει στα ελληνικά και ήταν χρέος μου, αφού ήρθε στα χέρια μου η μετάφραση, να το μοιραστώ μαζί σας. Απολαύστε:

«Εγώ είμαι Νάπολι, αλλά δεν θέλω να είμαι Νάπολι, γιατί η Νάπολι δεν παίρνει το πρωτάθλημα. Ο μπαμπάς μού είπε ότι πριν γεννηθώ η Νάπολι πήρε το πρωτάθλημα, αλλά δεν πιστεύω ότι πήρε το πρωτάθλημα γιατί είναι σκατά. Εννοώ η ομάδα είναι σκατά όχι το πρωτάθλημα. Το πρωτάθλημα είναι μια χαρά, αλλά δεν το παίρνει η Νάπολι.

Εμένα ο μπαμπάς μού είπε ότι όταν η Νάπολι πήρε το πρωτάθλημα, στο Τορίνο φάγανε τ' αρχίδια τους. Στο Τορίνο είναι όλοι μαλάκες, εκτός από το θείο μου τον Φάμπιο, αλλά αυτός δεν είναι Νάπολι. Είναι Παλέρμο, αλλά δεν το ζηλεύω γιατί και η Παλέρμο σκατά είναι και εγώ θέλω να είμαι Μίλαν και Γιουβέντους γιατί παίρνουν το πρωτάθλημα πού και πού. Η Γιουβέντους πιο συχνά. Αλλά αν γίνω Γιουβέντους θα είμαι κι εγώ μαλάκας Τορινέζος και ο μπαμπάς μου μπορεί να με δείρει και μπορεί να φάω κι εγώ τα αρχίδια μου και δεν θέλω.

Το ποδόσφαιρο είναι ωραίο και εγώ είμαι επιθετικός επειδή η μπάλα είναι δικιά μου και κάνω ό,τι θέλω και δεν παίζω ποτέ τερματοφύλακας και τους κοροϊδεύω όλους. Μία φορά δεν ήταν δικιά μου η μπάλα και έπαιξα τερματοφύλακας και δεν μου άρεσε. Είναι μεγάλη μαλακία ο τερματοφύλακας.

Ο μπαμπάς μου έπαιζε επιθετικός στην Εμπολιτάνα και χωρίς να είναι δικιά του η μπάλα. Τόσο καλός ήταν, αλλά μετά χτύπησε ένα πούστη διαιτητή και τον διώξανε και αυτός τους είπε να φάνε τ' αρχίδια τους. Αυτό είναι το ποδόσφαιρο και μου αρέσει πολύ και ίσως τελικά θέλω να είμαι Νάπολι γιατί μπορεί κάποια στιγμή να πάρει το πρωτάθλημα».

Τζενάρο, 8 χρονών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναγνώστες